torsdag 6 augusti 2009

spruta =::::(

ja i dag har våran lilla tös fått sina första vaxin sprutor och måste säga att jag var hyfsat nervös, Tomas också tror jag. Nu är det gjort och 3 månader tills nästa.
Hon grät till lite gran, man känner sig som en dåligt förälder sitta och hålla i henne medans någon gör illa henne men det är ju för att hon inte ska bli allvarligt sjuk, det var mot polio, stelkramp, difteri, kikhosta och pneumokocker.
Hon vägde 4980g, om jag ammat henne strax innan kanske hon hade vägt 5000g jaja så nära det kunde bli =) hon hade bara vuxit en halv centemeter men tror inte BVC sköterskan sträckte på hennes benen riktigt (våran vanliga BVC sköterska var på semester) ja ja man behöver inte vara så lång klarar sig i alla fall titta på mig =) och desutom hinner hon växa mycket än.

nä nu ska jag gå och sova. Håll tummarna att Ebba INTE får feber!!!!! vanligt efter spruta =(...

Inga kommentarer: