måndag 24 maj 2010

prickigt....

lill gumman är prickig, inte vattkoppsprickig, utan små prickig över hela kroppen jätte jätte mycket. Jag var på Timrå vårdcentral med henne idag.
1 timme väntande med en livlig ett åring i väntrummet och max 4min läkarbesök senare är jag lika oklok som innan jag gick dit. Jätte dålig läkare. Tar av ebba kläderna då min förhoppning är att han ska undersöka henne men nej....
L: -det där kan man inte göra något åt köp hydrokortison salva recept fritt på apoteket.
Jag:-Men hon kliar ju så att hon inte får sova
L:-då skriver jag ut något mot kliandet.
Sedan ville han nog att vi skulle gå fortast möjligt.
jag:-Men hur ofta smörjer jag?
L:-tja hmmm....2 gånger per dag nu i början sedan kan du smörja en gång varje dag.
Jag: ok, men under hur lång tid?
L:-ja ibland tar det 5 år...ingen som vet, hej då.
Jag:-jaha....hej då
Kan inte smörja kortison 5 år, tok docktor. Tills saken hör att mitt i besöket knackar det på dörren och in kommer en annan patient en tant och börjar fråga om sina mediciner, och han svarar henne och de pratar en stund, mitt under våran tid. Han kunde sagt åt henne att åter komma men inte då.....fritt vårdval är det ju kanske ska byta vård central...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men herre gud...helt sjukt!!! //Ellinor