tisdag 5 oktober 2010

mycke blandade kännslor

Dag 1: kändes helt ok. Både jag och Tomas var med. 9:30-10.00 var det information. 10:00-14:30 var vi ute. Barnen äter t.o.m lunch ute, känns lit överdrivet faktiskt men förstår helt klart det praktiska i det hela, all spilld mat hamnar ute i stället för inne. Ebba åt fyra skedar först sedan sov hon 30min och åt fyra skedar till. Hon brydde sig inte särskilt mycket om oss utan gick och upptäckte sin nya omgivning.

Dag 2: 9:30-14:00 var ute hela tiden. Ebba åt en hel talrik med soppa. Ebba sov 50min. Jag gick ifrån och läste tidningen i personal rummet ca 20 min före lunch. Hon var super gnällig innan lunch och ville gärna ha tutten så jag gav den till henne då det inte fanns någon mat att äta ännu. En tanke som jag fick då var, undra hur de gör då jag inte är där får hon gråta tills maten är klar eller får hon tutten.....

Vi pratade lite om morgon dagen, då jag ska vara där en kort stund på morgonen och sedan åka. Att jag fick välja om jag ville säga hej då. Självklart vill jag säga hej då oavsett hur ledsen både hon och jag kommer bli så tycker jag det är viktigt att markera att jag faktiskt går. Mardrömmen närmar sig sakta men säkert....att lämna henne på dagis....

Jag hoppas att personalen är lika professionell med barnen då ingen förälder kollar på..... men det tror jag då de som haft barn där är nöjda, vad jag vet i alla fall...

Inga kommentarer: