måndag 21 juni 2010

Måndag

Ja idag har jag dammsugit och skurat köket och köksluckor, bort med allt cement dam brrrr.....strumpor och fötter har blivit svara på hel familjen av allt damm...... Samt rensat ner allt som var på hyllan i köket. Av någon outgrundlig andledning hamnar allt där hmm.....

Tomas har jobbat vidare med avloppsrören i källaren, badrummet och köket...kanske kanske börjar se ljuset i tunneln....


I morgon har Tomas tagit ledig så vi kan kolla med kommunen vart vår tomt gräns egentligen går så vi kan börja bygga någongång, så håll tummen för oss i morgon att de går bra!!


Sedan ska jag luncha med trevligt sällskap i morgon också =)


Såg att mitt ibland allt gräs i vår oskötta rabatt hade det växt upp en jätte fin blomma. Undra vad det är för sort?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kan vara någon sorts Lejongap. :)

Ellinor sa...

Min första tanke var någon slags iris, men jag vet inte.

Cutie sa...

har också hört Iris idag när jag frågat runt ska googla och kolla =)

Unknown sa...

Lite googling kan göra mycket! Är en iris så vitt jag ser, Iris germanica - http://www.vargheden.se/ylva/irissidan.html :)