tisdag 17 maj 2011

gunga

I går blev det ett uppehåll i regnandet vid tre tiden så då passade jag och gumman på att gå ut och gunga. I början av våren här hade Ebba en släng av gung skräck hon skrek och grinade så fort man puttade på gungan. Tror att det var gran pojken Albin som botat den för när han puttade på var det inte lika farligt som när mamma eller pappa puttade på så efter några svängars gungande med han älskar Ebba gunga igen.
I går gungade hon över en timme jag frågade typ hundra gånger om vi skulle gå och göra nått annat, "gunga mer" fick jag till svar varje gång.....men tillslut höll hon på att somna i gungan och precis då kom även ett flygplan så då sa jag "ska vi kliva ur gungan och kolla på flygplanet" "jaaaa" fick jag till svar och vi kunde utan konflikt lämna gungan och kolla upp i himlen i några sekunder innan planet försvann bakom molnen, sedan kunde vi gå in och äta lite middag. Ibland kommer flygplanen mycket lägligt ;)

2 kommentarer:

Elle sa...

Tihi..va rolig hon é!!

Cutie sa...

ja hon är ju det en dam med mycket varierande humör.....