måndag 28 november 2011

snö

ja lagom till första advent kom dom första snö flingorna ned fallande från himmelen. Ebbas första reaktion när jag visade att det snöade var: "mamma nu kan vi åka" åka???! tänkte jag i mitt stilla sinne men så kom jag på vad hon menade. För ca 2 veckor sedan hämtade jag ut hennes pulka från förrådet, då fanns det ju ingen snö. Hon skulle Absolut åka och jag sa att det måste vara snö innan man kan åka men hon tjurade på som vanligt och fick åka tre meter på gräset för att behålla husefriden ;) sedan sa jag åter igen att när snön kommer kan vi åka. Snacka om att lill tjejen har bra minne får nog passa sig vad man lovar henne för nått som sedan faller i glömska.

Idag har Alva, Arvid och Jenny varit på besök, trevligt trevlig förutom att Ebba drog Alva i håret vid ett tillfälle och det berättade hon för Tomas med ledsen min när han kom hem från jobbet. Stackar Alva men tror inte det var så farligt. Fick en tröstkram av mig och Ebba sedan var det nog ganska bra igen tror jag)

NU ska jag sova babysång i morgon med lill prinsen på återseende :)

Inga kommentarer: