tisdag 4 september 2012

Suck och pusst....

Ja vad ska jag skriva här, hoppades på att kunna skriva att jag mår mycket bättre och att medicinen funkar bra och att jag börjar känna mig pigg igen men så är det inte. Har haft feber i helgen igen och ringde medicinmottagningen i går (måndag) och en doktor ringde upp, tydligen är det 10% av befolkningen som inte tål medicinen jag äter (provsvaren från blodproverna i torsdags visade detta) och ja tydligen är man med i de procenten så från tisdag ska jag sluta med den tabletten och bara äta kortison vilket känns surt....vi skulle väll kanske prova någon ny tablett framöver men fick vänta och se....ja för er som inte vet vad jag drabbats av har jag fått inflamatorisk tarmsjukdom chrons med 99% säkerhet. Jag har fått en kronisk sjukdom som man med mediciner ska kunna få ett normalt liv med skov 1-2gånger/år. Men än mår jag inte bra och medicinen tålde jag uppenbarligen inte....ja vad ska man säga hoppas på förbättring. Klockan är nu 03.37 och jag har snart varit vaken en timme, behöver springa på toa minst en gång/natt och då har jag svårt att somna om sedan så nu provar jag det här med att natt blogga via mobilen....
Jag känner mig trött och orkeslös men det blir nog bra det här också tillslut tur jag har min underbara famil och mina vänner, kram och god natt!

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Äsch, så dumt att den inte fungerade! Men det finns fler mediciner (säger jag som just nu jobbar på just gastroavdelningen i Umeå!) Det blir bättre! Kram

Cutie sa...

tack snälla Myran! det låter lovande! kram