söndag 14 februari 2010

krypning


ja i går kröp hon då äntligen lill tjejen våran =) eller snarare ålar men nu går det framåt Hon gnäller och har sig undertiden för hon tycker nog att det går alldeles för sakta, haha dom e rolig dom små liven.
Ja i fredags va Tomas ledig så då blev det en birsta sväng han skulle ha saker från biltema samt köpa sig kläder för presentkort han fått. Blev två par byxor och en massa strumpor =). Dock lite dålig service på klädaffären, typ 5 personal och alla såg ut som en säck potatis och var måttligt hjälpsamma...sååå störande kan jag tycka. Ska tillägga att det bara var vi inne i affären.
Lördag blev det middag hos svärföräldrarna och ett försök att skotta fram våra skotrar som ej rörts på hela vintern :/. Ni kan ju se framför er hur lagomt roligt det var att skotta fram dem med all den snö som kommit. Tomas körde dessutom fast och gav upp när han kommit halva gården. Idag åkte han dit igen och körde andra halva. Snön som är nu bär inte ett skit, skoter ramlar rett ner där det ej är spårat.
Söndag:
Promenad till ica anderssons, jag och Ebba. Tomas va hemma och greja i källaren. Blev fika kladdkak och grädde samt ett gott kola/banan te jag köpte på sörberge kaffe och te handel. Det va gott faktiskt =). Sedan va jag barnvakt åt Ebbas kusiner Anton och Alva i 2 timmar och Ebba skrattar så gulligt åt dem. Fått ett kort av älsklingen min där....kysssss ;)
I morgon ny vecka och Tomas börjar den med att ha utbildning. Själv gruvar jag mig mer och mer för vad som händer på detta sjukhus. Att man inte har jobbet kvar fattar man nog men allt annat. Uppsägningstid? datorutbildning för att kunna jobba under uppsägningstiden...fortsatt oklart......
Städa som vanligt i morgon eller snarare försöka att verkligen städa och inte bara skriva det.....

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tråkigt med jobbet!