måndag 23 januari 2012

Bibliotek

Idag har jag och Ebba och Hampus varit på bibblan. Första gången för gumman och ja hon tyckte dom hade många böcker :) sedan hade dom en mjuk soffa med gosse djur i och hon blev väldigt kär i en fin mjukdjurssäl som hon gick och bar på medan vi kollade in massa olika böcker. Blev väll en åtta tio böcker innan vi kom därifrån. Väldigt mysigt ornat faktiskt med ritbord också så barnen kunde sitta och rita. Man får ha böckerna t.o.m. 20 februari så det var länge, tror dock att vi byter dem innan :) redan läst typ 5 st för henne. Hon älskar sina böcker vi läser allt från2-5 på en kväll när hon ska sova men idag har det blivit lite mer läst då det var spännande när hon fick låna "nya" böcker.

Hampus försökte jag ge 6månaders gröten med fruktsmak (vi har kört 4månader havregröten tidigare) men ha såg ut som han skulle kräkas och huskade sig, så det blev INTE någon favorit än i alla fall. Sedan provade vi barnmatsburken kykling och rotfrukter och den åt han halva av utan större protest. Så nu äter han barnmatspurer i smakerna: Rödspätta, Spagetti och köttfärsås och kykling och rotfrukter ja och sedan äter han ju morot, potatis och palsternacka också men försöker gå över till mer matig mat. Prövade med hemma gjord mat till Ebba när hon var liten men det åt hon inte så har faktiskt inte provat till Hampus, men känn som inge roligt att stå och laga eget och sedan är tacken att dom inte äter.

Jaja klockan bara rusar i väg! Har beställt en sak till mig själv och mitt pysslade som jag hoppas kommer i morgon, hade hoppats på idag ;) god natt!

Inga kommentarer: