tisdag 24 januari 2012

Tisdag

Ja idag blev det sång i vanlig ordning på tisdagar ;) Dock var inte Hampus kusin Arvid med så han saknade vi så klart och ser fram emot nästa härliga sång då vi hoppas träffa han och hans mamma :)

Idag har vi inte gjort så mycket jag och barnen känner mig trött och tycker det är svårt att komma riktigt i fart på dagarna att städa och plocka och tvätta och diska och göra alla de där måsterna. Är som klister i rumpan och såååå lätt att fasna vid datorn. Ibland önskar man att den bara gick att starta mellan typ 20.00 och 22.30 tänk vad mycket man kanske skulle hinna med om man nu inte fastnade framför tv i stället då ;)

Ebba har mycket prat just nu om flicka och pojke och skillnaden hon säger nämligen att lillebror hennes har en "snippa" som man nuförtiden kallar det kvinnliga könsorganet för, vilket jag faktiskt tycker är ett rätt bra ord måste jag säga. Och när vi pratade om att Hampus inte hade någon snippa utan en snopp då funderade hon en stund sedan vid matbordet när vi åt middag sa hon helt plötsligt: "Pappa har han också en snopp?" hihi och andra dagar säger hon att hon själv har en snopp precis som pappa och hampus ;)

nä nu har klockan sprungit i väg i gen och många ord blev det här idag igen, dålig att lägga in bilder har jag märkt....jaja god natt :)

Inga kommentarer: