onsdag 6 januari 2010

sjukstuga =(

ja i går kväll blev jag dålig. Ont i magen och kände mig inte allas bra, men tänkte att det var tantröd som spökar för då innan det är dax så får man ju ont i magen, i alla fall jag.
Vi var på IKEA i går kväll kände av magen men tänkte att jag tar en alvedon när jag kommer hem. Kom hem skulle ge Ebba gröt då spyr hon. Hur en sådan liten kan spy så mycket det är för mig en gåta. Stakars lill hjärtat. Hon fick välling i stället och det gick bra och fick stanna kvar.

Vid 20 tiden spydde jag. Jag har inte spytt på 14 år så paniken var stoooor vill jag lova. Hatar spy klarar inte av det. Men på nått konstigt vis klarade jag av det 3 gånger dessutom =(.

Bestämde att jag skulle sova i soffan och det gjorde jag men blev toan x flera. klockan 02 kom nästa person med en hink och gick på toa och spydde, då var det Tomas tur.

Idag kom Tomas mamma förbi med cola och toa papper och blåbär.

Ja i kväll mår vi dock bättre med magarna känns tomma och konstiga. Mattlusten är inte på topp! Kräkas vill jag inte göra igen. Får gärna dröja 14år till tills nästa gång.

Slö dag med tv tittande och Ebba har inte kräkts mer så det är jätte bra! Hon har inte samma matlust som vanligt men äter i alla fall. Vi andra har inte heller kräks mer så hoppas det håller i sig och att vi blir friska!
Hoppas er dag varit bättre än våran!

go hjärtat vårat blev 8 månader i går! älsklingen!

3 kommentarer:

Marie sa...

usha! jag som funderade på att hälsa på er i morgon efter skolan, men de blir inget av med det, det hör jag det! Krya på er! Kram

2 Barnsmamman.. sa...

Stackars er! Krya på er! Krama Ebba från oss! Stor tjejen är ju 8 måndarer nu. Vad tiden går fort!! Kram

Unknown sa...

Auh, låter inte roligt det där. Tål inte att spy heller så hoppas det är över för dig nu :(