tisdag 20 oktober 2009

nattnings kaos

ja kvällarna här när Ebba ska gå och sova är allt annat än roliga nu förtiden jag satt med henne i sovrummet och smekte hennes huvud i 40 min hon små gnällde och tillslut gal skrek hon jag gick med henne satt med henne inget hjälpt hon bara gnällde och grät om vart annat. Tomas satt med henne hjälpte inte tillslut gick Tomas fram och tillbaka med henne då blev hon tyst och då tillslut efter flera varv somnade hon. Håller tummarna att hon hade tänkt sova hela natten hoppas hoppas hoppas.....

Vägde henne idag igen då hon inte hade gått upp så mycket sist, det är lite trögt att komma över 6kg men hon mår bra och kurvan pekar uppåt även om det inte är lika rakt upp som tidigare hon väger nu 5810g . Jag är ju inte heller någon stor person så det där blir säker jätte bra i alla fall. Hon äter en stoooor talrik gröt varje kväll nu, en stor talrik för att va så liten altså ;)

Varit på baby bio idag såg bröllopsfotografen jätte bra faktiskt för att vara en svensk film. den kan jag rekommendera blev en del skratt =)

jaja bäst att gå och sova nu i morgon är det kyrkis om inte Ebba är värre i förkylningen vill säga

natti natti

1 kommentar:

2 Barnsmamman.. sa...

Hej hej..tack för styrkekramen...är så trött på att jobba långa dagar. Vad duktig Ebba är som äter en stor tallrik gröt på kvällarna. Hoppas ni får sova inatt! Kram kram