lördag 24 oktober 2009

sov morgon lördag =)

ja i natt vaknade lill tösen 01:00 trodde jag kollade fel på klockan så jag fick nog kolla både en och två gånger. Då gnällde hon så jag tände sänglampan och vad får man se jo en Ebba som ligger på magen och kollar på en...jag vänder henne på rygg igen släcker lampan och försäker somna om efter typ 2 min gny hon igen och då ligger hon på magen igen och så håller vi på till närmare 02:00..men sedan somnade vi igen och Ebba på sidan =)


Till saken hör att man rekommenderar bebisar att sova på rygg och att när Ebba vänder sig på magen har hon inte kommit på att hon måste vrida huvudet utan när hon blir trött lägger hon huvudet rätt ner på unerlaget i det här faller sängen och gnäller säker för att det inte är så skönt att ligga så och man får säkert inte allt för bra med luft heller skulle jag tro :( farligt....
sedan vakande hon vid 07:00 och va pigg, inte vi....men min tur att ha sov morgon så vid 8:00 steg Ebba och Tomas upp och jag somnade om och vaknade strax före 10:00. Kunde sovit längre men var hungrig =)
I natt ställer man om klockan...undrar hur man ställer om ett barns klocka? inte lika lätt skulle jag tro....vi får se...tänkte om hon brukar vakna mellan 07-08 kommer hon vakna mellan 06-07 nu =( hoppas inte....
Inga tänder än tyvärr fortsatt gnöl....men kanske lite lite bättre....

så här såg det typ ut men det här är en annan morgon då hon gjort lika, go fisen ;)




Inga kommentarer: