fredag 25 december 2009

God jul

ja då var det 25 dec. julafton har varit. Morgonen började med att Ebba fick öppna sitt livs första paket gick mycket bättre en jag hade trott hon slet och rev, det tog en stund, men sedan fick hon upp paketet =) hjälpte henne dock med de övriga som va i kartång då det är lite väl svårt att öppna

Sedan på med Tomte mor klänningen och i väg till Ebbas farmor och farmfar. Väl där blev det farfars ny gjorda revensspjäll mmmmm han är sååå duktig på att grilla dem. Det fick bli Tomas och min frukost.

vid 13 åkte jag hem och kokade lite ägg och fixade saftsåsen som vi skulle ha med till pappa min klockan 15. Sedan hämtade jag Tomas och Ebba hos farmor och farfar och vi åkte till Ebbas morfar.

Där blev det kalle tittande för några och jag och mina bröder grejade med maten. Sedan åt vi. Klockan 18 kom tomten och Ebba blev inte rädd, skönt, men nästa år kanske då det förstår mera. Alva och Anton blev inte heller rädd bara jätte glad =) go barna. Då blev det paket öppning och sedan efterätt sedan va alla nöjda trötta och glada så då åkte vi hem.

Vi kollade på göta kanal 1 också men jag blev så trött så jag gick och la mig och somnade för en gång skuld omgående.

summeringen av denna julafton blev helt ok =). De har nu gått tre julaftnar utan mamma, sakanden är enorm. De två föregående åren har jag inte kunnat glädja mig över att det blev jul men detta år kändes det bättre. Men saknad det är hon jätte mycket. Julen blir liksom inte samma.......

Bilder från julen kommer sedan.....ska umgås med familjen nu och bara njuta...god fortsättning på er....

Inga kommentarer: