lördag 18 april 2009

första grillningen hemma mmmmuummmmssss...

happ då har vi invigt vår grill i dag, blev Rostas filé och hemmagjord klyftpotatis i ugn och det blev så gott både jag och Tomas satt och njöt av den goda maten vid bordet.....Tomas sa t.o.m. så här gott skulle han äta varje dag, men då sa jag att då blir man på tok för tjock och rund ;)

I går åt vi tackos Tomas bror Krister kom förbi och hanns två döttrar var också mumms all mat gick åt så det var bra!!

Idag trodde jag att det skulle vara varmt och skönt när solen lyste men inte, vi frös båda två när vi gick med hunden i morse. Tomas är nere i källaren och målar golvet i förrådet ska snart gå ner och kika hur det går för honom....

Nästa vecka blir ingen bra vecka Tomas åker tidigt på måndag morgon och kommer tillbaka på fredag e.m =( känns jätte tråkigt....blir lite smått grinfärdig över att behöva vara ensam men det är nog hormonerna som spelar ett spratt...klart det går bra att vara ensam. Vi båda är nervös för att Bebben bestämmersig för att komma ut nu när Tomas är borta men på ca 2 timmar är han hemma igen om det skulle va nått så det är ju bra =). Han säger att jag måste ta det lugnt och jag får gärna sitta vid tv och kolla på många filmer =), får se vad som händer......

Inga kommentarer: