onsdag 22 april 2009

ny vecka och det börjar närma sig....

ja denna vecka är man ju solo kvist.....Tomas är på kurs men änn så länge går det bra tycker jag....klart det kan kännas lite ensamt ibland men har ju vovven i alla fall!

I går blev jag bjuden på mat hos Fredde och Annika så tack tack!!!
I morgon ska jag bjuda pappa på mat, blir nog trevligt.

Idag har jag pratat lite med våra nya grannar, jätte trevliga. och det bästa av allt de ska ta bort Rosenhäcken!!! jaaaa!!! =) och plantera en vanlig häck.

Har tagit bort min kanin i dag över 10år gammal blev han, aldrig roligt att avliva ett djur men nu lider han inte mer.....vila i frid min lilla vän.....


Vecka 38: 22 apr - 28 apr 2009
Kroppen: Om inte barnet vänt på sig själv kan det bli tal om sätesbjudning då barnet föds med baken/benen först. Om kvinnan har rymligt bäcken kan det gå bra, i annat fall brukar barnmorskan hjälpa till att vända barnet för att undvika sätesbjudning. Man får då vila en stund och sedan kopplar man in CTG och dropp med livmoderavslappnande medel. Barnmorskan trycker sedan försiktigt barnet i rätt riktning. Det kan vara smärtsamt för mamman och barnet kan vilja vända tillbaks igen varför vissa sjukhus väljer att göra kejsarsnitt istället.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Du är på dag 260 av 280. (92,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 12 maj 2009
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.

Inga kommentarer: