söndag 4 april 2010

lite gröna fingrar kanske...


jag fick en orkide (eller hur det nu stavas) när jag fyllde år i januari av min bror. Har haft en eller om det kanske t.o.m är två tidigare, men ej fått dem att leva men nu lever den fortfarande jätte konstigt för att vara mig faktiskt =). Tror svårigheten blir att få den att blomma igen. Ena blom stängen är död nu men den andra blommar. De blommar ca 3 månader var det någon som sa till mig. Hoppas jag får den att blomma igen men har inte allt för stora förhoppningar men kanske kanske....

Idag blev det påsk middag hemma hos pappa med bröderna med familjer tyvärr fick Tomas åka på sin jour på jobbet i morse vid halv tio och han var inte klar till middagen och är inte klar nu heller, tråkigt att sitta själv men inget att göra åt. Ebba fick jätte söta kläder från Thailand där bror med familj nyss kommit hem ifrån! så det tackar vi så mycket för! får knäppa kort på dem och lägga upp här!

Har varit trött hela dagen fast jag fick sovmorgon natten som var. Sovit lite oroligt så hoppas på en bättre natt i natt, vill gärna åka på badhuset i morgon med Tomas och Ebba men måste kola om de har öppet i Timrå, Alnön hade öppet såg jag. Nu blir det sängen gäspar och gäspar Ebba sover och jag hoppas hon har planerat att gör a det hela natten.....

Inga kommentarer: