onsdag 7 april 2010

tungt

Just nu är det tungt. Skulle vilja röja och städa undan massa skit men hinner jag NEJ. Man kan tycka att jag är "ledig" hela dagarna men ledig är man inte då man har småbarn. Är jätte avis på de som har ungar som sover 2 timmar mitt på dagen, de gjorde Ebba förr också spec. ute i minusgrader men inte nu längre. Hon sover ca30 min x 2 ibland bara två kvartar och oftast underdagen somnar hon i mitt knä och där sover hon ca 10 min innan jag lägger ner henne då jag vill att hon ska ha somnat ordentligt så hon inte vaknar igen. Så då var det plötsligt bara 20min kvar att hinna göra någon på så det känns ganska kört....Men älskar mitt lill hjärta lika mycket för det.
Huset är i ett snärre kaos och källarrenoveringen fortskrider men allt tar ju tid och Ebba har varit gnällig idag och busig.
Ebba röjer pappas cd-ställ:

Inga kommentarer: