fredag 24 juni 2011

Glad midsommar!

Ja då var det midsommar afton, för mig har det aldrig varit någon speciell högtid, vilket jag tror har att göra med att mamma var från tyskland och där firar man inte midsommar, men vet inte om det beror på det. Vi åkte väll till ett och annat midsommar firande med dans runt stången med familjen när jag var liten men ingen dag jag tyckt vari speciell.

Idag ska vi nog till tomas föräldrar på f.m. och sedan är vi bjuden till bror min med familj på middag och trevligheter =)

Ingen bebbe än men kan tänka mig två senarium, endera bestämmer den sig för att komma i dag/kväll/natt när alla är bortresta eller alkohol påverkade så barnvakter växer inte på träd precis eller så stannar den över tiden =( något jag fått för mig i alla fall....

i dag har pappa tomas sovmorgon och vi kollar barnprogram...

men ha en super trevlig midsommar på er!

3 kommentarer:

Ellinor sa...

Vi har heller aldrig varit några stora midsommarfirare, och dagens väderlek (=uppehåll men ser ut att bli regn) + att maken måste jobba några timmar gör att firandet i år sannolikt blir minimalt ;)

Ellinor sa...

...men trevlig midsommar till er!

Cutie sa...

tack , hoppas ni fick en bra dag/kväll! =)