torsdag 30 juni 2011

fortsättning...

ja vattnet gick som sagt när jag klev ur bilen och skulle in på MVC 8:50 var klockan, 9:00 hade jag tid. blev en lite genomskinlig pöl men hade som tur va svarta byxor så tänkte att jag lika bra kunde gå in och fråga om jag skulle in till förlossningen eller vad dom tyckte jag skulle göra så i med lite papper i byxan ;) och in på vc. Väl inne var det ingen kö i receptionen så jag gick och ställde mig i vänt rummet till MVC (för sitta gick ju inte precis med blöta byxor, kändes som att man kissat på sig) Men hon var sen klockan han bli 09:05 09:10 och jag han tänka men va fan fick två värkar under den tiden.....09:15 öppnas dörren och hon med tiden före kliver ut går i väg i korridoren när hon är utom synhåll är det precis som man öppnar en kran splach och det blir en pöl på golvet men denna gång var den inte genomskinlig snarare brun/grön...samtidigt kollar MVC sköterskan ut ur dörren och säger kom in kom in. Lite knasig mitt i korridoren i väntrummet står jag med värdens värk och med fötterna i en pöl. Lyckas klämma fram att "kan inte gå just nu för vattnet gick" hon börjar febrilt leta handskar och papper och snackar om huvudet om det var fixerat och hon springer fram och tillbaka. Glömde berätta att jag även hade lill gumman i vagnen men för engångskull satt hon mer eller mindre som ett ljus, stilla och sa inte så mycket.
När nu MVC sköterskan hittat lite papper masar jag mig in på hennes rum med följden att nästa värk kommer...när denna är över slår jag mig ner på britsen hela tiden försöker jag hålla masken för lill gumman så hon inte ska bli rädd.....fortsättning följer en annan dag....kram på er =)

2 kommentarer:

jenny sa...

Vi vill ju veta mer! :)

Ellinor sa...

Mäh! Vad är det för sätt, mitt i en spännande historia?