onsdag 22 juni 2011

Onsdag

ja då var det redan mitten på veckan, denna vecka som dessutom är kort vecka för dom som arbetar med ett måndag till fredag jobb som Tomas t.ex.

I Måndags fyllde min äldste bror år och i går fyllde Jenny år grattis grattis till er. De ska fira födelsedagarna på midsommar.
Ebba och jag har varit och träffat lill prinsen en gång till efter att jag och Tomas var där i söndags. Ebba ska klappa men när den gråter får hon en rynka mitt i pannan.
Sedan var vi till en arbetskollega som också fått en liten pojke en Elliott. Kändes som Ebba var lite varm i kläderna efter förra bebis besöket hos kusinen så nu hängde hon på vagnen och skulle titta. Får väll se hur roligt det är sedan när syskonet kommer, hon kommer nog tycka det blir en aning jobbigt.

I dag blev det en promenad till lekparken som ligger här borta, det är det längsta jag varit ute och gått med vagnen på länge förutom i affärer då. Först träffade vi Liam och hanns mamma från kyrkis, super skoj, sedan hade vi en date med Sara och barnen så dom kom dit strax efter oss, barnen lekte på bra. Bra att det är en inhägnad lekpark så jobbigt att springa och jaga ebba annars....

Tomas målar och målar och målar.....därför är det bra med uppehåll i vädret från regn...annars blir det svår målat....
Ställningen har vi fått återlämna nu så nu är det målning från stege som gäller...men sidan vi har hållt på med är så gått som klar förutom en plåt som ska under fönster och ripp som ska dit efter plåten och sedan ska hela sidan målas.

Inga kommentarer: